دانلود آهنگ و فیلم

  • ۰
  • ۰



انجام پایان نامه مدیریت

ی که متن مقاله خودمان را نوشتیم، هنوز آماده ارسال به مجله نیست. زیرا اولا می بایست مجله را گزینش کنیم و دوم اینکه مقاله را بر اساس مجله انتخاب شده ویرایش کنیم. در پنج گامی که در وهله سوم متن نویسی بر می داریم، به ترتیب مجله مناسب برای مقاله خودمان را گزینش می کنیم، آن را خوب می شناسیم، بر طبـق آن معین می کنیم که چه ویرایش هایی باید روی مقاله صورت بگیرد، این ویرایش ها را به ترتیب درباره مسایل محتوایی و مسایل نگارشی اعمال می کنیم.

گام یازدهم: انتخاب مجله مناسب
یکی از مهم ترین تصمیمات ما در فرآیند متن نویسی انتخاب مجله مناسب است. مجله مناسب چند ویژگی دارد:
1- ارتباط بودن. به مفهوم اینکه محتوای متن ما در حوزه پوشش مجله باشد. هر مجله حوزه معین ی از موارد تخصصی را در دستور کار خودش دارد. چنانچه مقاله ما دقیقا در داخـل این حوزه پوشش نباشد، به راحتی در همان مراحل اول داوری مردود می شود. ارتباط بودن، نیز می بایست از نظر موضوع متن باشد و هم از نظر رویکرده ای متدلوژیک. جهت مثال برخی از مجلات به پژوهش های کمی بیشتر از کیفی توجه می کنند.
2- سطح مناسب: یعنی اینکه از نظر سطح علمی کیفیت، در سطح مقاله ما باشد. نه زیاد بالاتر که باعث شود متن ما مردود شود و نه زیاد پایین تر که افسوس بخوریم چرا متن ما در سطح بالاتری چاپ نشده است.
3- سرعت مناسب: گاهی از مجلات به دلایل مختلف نماید هستند و فرآیند داوری در آنها زمانی زیاد دارد. چنانچه امکان گزینش داریم، بهتر است که سراغ مجلاتی برویم که فرآیند داوری آنها سریعتر است.
برای معرفت مجلات می توانیم از فهرست های انتخاب شده مجلات هر رشته تخصصی استفاده کنیم. استادهای با تجربه در هر رشته می توانند مجلات مناسبی را جهت متن ما پیشنهاد کنند همین طور مجموعه در کنفرانسها می تواند به ما یاری کند که مجلات مناسب را شناسایی کنیم. و بالاخره اینکه تجربیات قبلی مطلب نویسی ما و یا مقالاتی که از آنها در مطلب خودمان مصرف کرده ایم هم می توانند جهت یافته یک لیست اولیه از مجلات مناسب به ما یاری کنند.
سعی بکنید با یک جستجو در لیست منابع مطلب خودتان، سه مجله مناسب که فکر می بکنید خصوصیات بالا را دارند جهت مقاله خودتان انتخاب بکنید :
فهرست مجلات مناسب:

گام دوازدهم: معرفت مجله گزینش شده
هم اکنون روی این چند مجله ای که انتخاب کردید تمرکز بکنید . به وب سایت آنها سر بزنید. بخشهایی از وب وبسایت که مجله را معرفی کرده است را دقیقا بخوانید. سعی بکنید که چند مورد از مقالات ی که در رابطه با متن خودتان در این مجله چاپ شده است را بخوانید تا دستتان بیاید که در چه سطحی هستند . چنانچه یادداشتهایی از سردبیر در شماره های اخیر مجله هست آنها را به دقت مطالعه کنید و با استادهای رشته خودتان که با مجلات آشنا می باشند رابطه بگیرید تا ببینید که کدامیک از این مجلات برای متن شما مناسب هستند یا نه. شاید ضروری باشد چند بار بین گام 11 و 12 رفت برگشت بکنید تا در نهایت مجله مناسب را گزینش بکنید .
بر این اساس تصمیم نهایی خودتان را بگیرید و مجله گزینش ی خودتان را تعیین بکنید :
مجله گزینش

گام سیزدهم: استخراج لیست ویرایش مطلب
بهتر اکنون به وب وبسایت مجله گزینش شده مراجعه بکنید . بخشی در وب سایت اکثرا ٌ هست که توضیح داده است که یک مطلب بایستی چه ویژگیهایی از نظر محتوایی و نگارشی داشته باشد. این موارد اکثرا در منوهایی با عنوان "روش نویسندگان"، "جهت نویسندگان مقاله " "ارسال متن " می آیند. دقت بکنید که این استانداردها بسته به هر مجله مفرق است.
هم اکنون دو تا فایل خالی باز بکنید و سعی بکنید که یکی یکی موارد ی که در این راهنمای تدوین و ارسال متن ذکر شده است و بایستی روی مقاله خودتان اعمال بکنید را یادداشت بکنید . فایـل اول مربوط به مسایل محتوایی است. برای مثال چنانچه در استاندارد گفته شده است که فرضیه های تحقیق بایستی یکی یکی در بخش بحث نتیجه گیری بیان شده و مورد بحث قرار بگیرند، این تغییر محتوایی است. کم کردن تعداد کلمات متن (جهت مثال مقاله شما 20 هزار کلمه است، ولی مجله تنها 15 هزار کلمه می پذیرد) هم تغییر محتوایی است. فایل دوم مربوط به مسایل ویرایشی ست. جهت مثال مقاله شاید راهنمای خاصی را جهت طراحی جداول و شماره گذاری منابع طراحی اشکال توصیه نماید .
سعی بکنید که ترتیب موارد ی که در هر فایـل می آورید را به شکلی مرتب بکنید که نیاز به دوباره کاری به حداقل برسد. جهت مثال در فایل دوم، اول "اضافه کردن حاشیه 2 سانتی متر از چهار جهت" را قرار دهید پس "چک کردن اینکه جدول به صورت کامل در یک صفحه قراربگیرد و در دو صفحه شکسته نشود".

گام چهاردهم: اعمال ویرایشهای محتوایی
هم اکنون دست به کار شوید و موارد ی که در فایل اول، یعنی موارد مرتبط با ویرایش محتوایی را معین کرده اید را یکی یکی اعمال بکنید روی مطلب خودتان. فراموش نکنید که مرتباط از مطلب خودتان ورژن پشیبان بگیرید و آنرا در جایی مناسب ذخیره بکنید . یکی از بهتریـن کارها این است که همیشه آخرین نسخه متن خودتان را به آدرس ایمیل خودتان ارسال بکنید .

گام پانزدهم: اعمال ویرایشهای نگارشی
به همین شکل بعد از اعمال تغییرات محتوایی، موارد مربوط به ویرایش نگارشی مطلب را اعمال بکنید . در اینجا حتمـا چک بکنید که مطلب هیچ غلط املایی یا انشایی نداشته باشد. تمام چیز به درستی نوشته شده باشد کاملا استانداردهای ارجاع دهی رعایت شده باشند.

  • ۹۵/۰۴/۱۲
  • سینا حسنی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی